Τα περιφερειακά αεροδρόμια στον δρόμο των ΣΔΙΤ..

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το μοντέλο της αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με την σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα φαίνεται ότι αρχίζει να τρέχει η Κυβέρνηση. Ο δρόμος αυτός άλλωστε έχει ανοίξει εδώ και πολύ καιρό και φαίνεται ότι παρασκηνιακά τουλάχιστον αρκετές αποφάσεις να βρίσκονται στην τελική ευθεία. Αποτέλεσμα αυτών θεωρείται η εκτενής αναφορά που έκανε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα για τον τοπικό αερολιμένα. Όπως ανέφερε πολύ σύντομα θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης και μέσα από ένα σχήμα σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα το τοπικό αεροδρόμιο ανεξάρτητο θα μπορέσει να αξιοποιηθεί.

Οι γνωρίζοντες βέβαια επισημαίνουν ότι κανένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα αξιοποιηθεί ως αυτόνομο. Τα σενάρια είναι ή να δοθούν πακέτο ή να κατηγοριοποιηθούν και να καταλήξουν σε σύμβαση παραχώρησης αντίστοιχη με αυτή της Fraport.

Τα χαρακτηριστικά των 23 αεροδρομίων δύσκολα θα επέτρεπαν την αξιοποίησή τους ως ένα πακέτο.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες η κατηγοριοποίησή τους έχει ήδη γίνει με βασικό κριτήριο την κίνηση που καταγράφουν.

Έτσι ετοιμάζονται τρία ουσιαστικά πακέτα:

– Υψηλή επιβατική κίνηση (άνω των 100.000 επιβατών ετησίως) Καλαμάτα, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος,

– Μεσαία επιβατική κίνηση (30.000 – 100.000 επιβατών ετησίως) Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα,

– Χαμηλή επιβατική κίνηση (κάτω των 30.000 επιβατών ετησίως) Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη.

Κατά την διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης δημοσιοποιήθηκε το ενδιαφέρον Ινδικής Εταιρίας που δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στα αεροδρόμια που καταγράφουν μεγάλη κίνηση συμπεριλαμβανομένων των Ιωαννίνων και της Πάρου.

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι αυτό με το υψηλότερο ποσοστό  αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά τους πρώτους εννέα μήνες του χρόνου γεγονός που αποτυπώνει την δυναμική του.