Τα πλευρικά διόδια φέρουν αντιδράσεις… Άγνωστη η τύχη της Εγνατίας Οδού

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άγνωστη παραμένει η τύχη της Εγνατίας Οδού καθώς εδώ και χρόνια έχει ανοίξει ο δρόμος της… αξιοποίησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, της παραχώρησης δηλαδή σε ιδιώτες. Τους τελευταίους μήνες φαίνεται ότι η διαδικασία έχει παγώσει χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει καμία ανακοίνωση είτε από το Υπουργείο Υποδομών είτε από την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Η παραχώρηση της Εγνατίας είναι απολύτως συνυφασμένη με τους σταθμούς διοδίων αλλά και τα πλευρικά διόδια που θα συμπληρώσουν το παζλ ώστε το πακέτο να γίνει πιο ελκυστικό!

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, συνολικά προβλέπονται 42 νέοι σταθμοί στον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας, οι περισσότεροι εξ αυτών πλευρικοί. Ήδη στην Θράκη και την Ανατολική Μακεδονία έχει ξεκινήσει η κατασκευή τους, προκαλώντας τις εύλογες αντιδράσεις των τοπικών φορέων.

Όπως είχε αναφέρει παλιότερα ο πρόεδρος της Εγνατίας ΑΕ  Απόστολος Αντωνούδης, ο σχεδιασμός για τα πλευρικά διόδια είναι παλιός και έχει γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία πλευρικών διοδίων θα κάνει ακόμη ακριβότερο τον αυτοκινητόδρομο καθώς δεν υπάρχει καμία χρονική δέσμευση για την λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, παρότι ο διαγωνισμός είχε γίνει εδώ και μήνες.

Η Εγνατία αποτελεί καταλύτη για τις επενδύσεις στους τομείς μεταφοράς, βιομηχανίας και τουρισμού.

Διευκολύνει σημαντικά το εμπόριο και τη μετακίνηση στην Ελλάδα, φέρνοντας την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία πιο κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης (2η μεγαλύτερη Ελληνική πόλη), την υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη.

Η Εγνατία Οδός σήμερα εξυπηρετεί:

Το 36% του πληθυσμού της χώρας

Το 33% του ΑΕΠ της χώρας

Το 54% των αγροτικών περιοχών της χώρας

Το 41% της απασχόλησης της χώρας στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου

Το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας