Το 5ο Λύκειο στους δρόμους της Ευρώπης

ΠΑΙΔΕΙΑ

Οι εκπαιδευτικοί του 5ου Λυκείου Ιωαννίνων ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις τρεις κινητικότητες που περιλάμβανε το ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus KΑ1 με τίτλο «Χαράζοντας νέους δρόμους στην Ευρώπη».

Πιο συγκεκριμένα οι καθηγήτριες Γρηγορίου Μαρίτσα και Μπίκα Μαρία παρακολούθησαν στη Ρώμη στις 19-23 Μαρτίου 2019 το πρόγραμμα «EU Project design cycle management: a practical workshop» του εκπαιδευτικού φορέα Enjoy Italy με στόχο την ενημέρωσή τους πάνω σε ζητήματα σχεδιασμού και υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Η δεύτερη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από 25 Μαρτίου 2019 έως 30 Μαρτίου 2019 στο Βερολίνο. Οι εκπαιδευτικοί Κανδύλη Θεοδώρα και Πανοπούλου Ιουλία παρακολούθησαν το σεμινάριο «Flipped classroom” που πραγματοποίησε ο εκπαιδευτικός οργανισμός Europass school academy.

Αντικείμενο της επιμόρφωσής τους αποτέλεσε η γνωριμία τους με το παιδαγωγικό μοντέλο της  αντίστροφης τάξης (Flipped classroom στα αγγλικά)  που είναι ένα νέο παιδαγωγικό μοντέλο σύμφωνα με το οποίο ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας (μάθημα στο σχολείο- εργασίες στο σπίτι) αντιστρέφεται σε μάθημα στο σπίτι- εργασίες στο σχολείο.

Οι μαθητές μαθαίνουν στο σπίτι τους με τη βοήθεια οπτικοαουστικού και άλλου τύπου υλικού, που ο δάσκαλος έχει ετοιμάσει και στην τάξη κάνουν τα καθήκοντά τους. Ο κύκλος των κινητικοτήτων έκλεισε με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Γιάκου Μαρίας, Μπαφατάκη Αναστασίας και Πεταλά Μαρίνας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Structured educational Visit to Schools/Institutes and Training Seminars”που διοργάνωσε ο φορέας English matters στο Ελσίνκι στις 31 Μαρτίου – 6 Απριλίου 2019.

Ο στόχος των δομημένων εκπαιδευτικών επισκέψεων σε σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς της Φινλανδίας συνδεόταν με την ενημέρωση πάνω σε πρακτικές και μεθόδους που εφαρμόζονται σε ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου και με την πιθανή ενσωμάτωση αυτών στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Οι εντυπώσεις των εκπαιδευτικών ήταν εξαιρετικές τόσο από το περιεχόμενο και την οργάνωση των προγραμμάτων όσο και από την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή απόψεων πάνω σε εκπαιδευτικά ζητήματα με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών. Επόμενο βήμα

είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης και των νέων εμπειριών στη μαθητική κοινότητα και την  τοπική κοινωνία.