Χαμηλό βαρομετρικό στα έργα του αεροδρομίου… Αδύνατη η αποπεράτωση ως τον Φεβρουάριο

aerodromio new

Συνήθως κάθε έργο που καθυστερεί υπερβολικά χαρακτηρίζεται ως γεφύρι της Άρτας… Στην περίπτωση του αεροδρομίου Ιωαννίνων όμως μάλλον δεν υπάρχει προηγούμενο. Γιατί ακόμη κι αυτό, το γεφύρι της Άρτας, μπορεί να χρειάστηκε προσπάθεια, αλλά ολοκληρώθηκε.

Το τελευταίο χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί επίσημα για την αποπεράτωση των έργων στο “Βασιλιά Πύρρο” ήταν για το Φεβρουάριο του 2016…

Σε λιγότερο από τρεις μήνες δηλαδή…

Όποιος έχει αντίληψη της πραγματιής κατάστασης, είναι εύκολο να διαπιστώσει ότι κάτι τέτοιο, είναι απλά… αδύνατο.

Οι εργασίες που υπολείπονται, υπολογίζονται στα έξι εκατομμύρια περίπου. Με το πενιχρό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και με τα ελάχιστα χρήματα που περιλαμβάνει ο προυπολογισμός του κράτους για έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους, είναι βέβαιο ότι τα έργα στο αεροδρόμιο δεν πρόκειται να αποπερατωθούν ούτε τον Φεβρουάριο του…2017!

Βέβαια μένουν οι υποσχέσεις για την τοποθέτηση ενός συστήματος τυφλής προσγείωσης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.

Δεν πρόκειται για το ILS που έχει μονοπωλήσει τις συζητήσεις τα τελευταία 25 χρόνια, αλλά για το GBAS.

Το GBAS κατασκευάζεται πλέον σε πολλές εταιρείες στην Ευρώπη και την Αμερική, το κόστος του είναι χαμηλότερο απο το ILS περισσότερο αξιόπιστο, αλλά έχει ελαφρά μεγαλύτερα λειτουργικά έξοδα.

Επίσης, δεν απαιτεί εκτεταμένες χωματουργικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, μπορεί να τοποθετηθεί και να γίνουν οι δοκιμές σε λίγες ημέρες και επιπλέον δίνει την δυνατότητα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, να χρησιμοποιεί και τους δύο διαδρόμους του (14 και 32) στις προσγειώσεις-απογειώσεις, ανάλογα με τις καιρικές και όχι μόνο, συνθήκες.

Απομένει βέβαια η υπόσχεση να λάβει σάρκα κι οστά και να μην έχει την τύχη του ILS, που όλο ερχόταν αλλά ποτέ δεν έφτανε.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ