Το έγγραφο που βάζει αφόπλακα στο δρόμο Ιωαννίνων- Κακαβιάς… Μένει οριστικά εκτός νέου ΕΣΠΑ

kakavia tasoulas

kakavia tasoulasΣτις καλένδες ουσιαστικά οδηγείται ο οδικός άξονας Ιωαννίνων Κακαβιάς, καθώς είναι οριστική η απόφαση της Κυβέρνησης να μην ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ.

Η αδυναμία χρηματοδότησής του, κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, είτε από το τομεακό, είτε από το περιφερειακό πρόγραμμα, προκύπτει από την αποκαλυπτική απάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Παναγιώτη Κορκολή, σε σχετική αναφορά που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων Κώστας Τασούλας.

Το κόστος του οδικού άξονα Ιωαννίνων Κακαβιάς, που στην ουσία αποτελεί το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού, έχει υπολογιστεί στα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Οι περιπέτειές του ξεκίνησαν το 2006-2007,όταν το τμήμα αυτό εκτός του συνολικού πακέτου της Ιόνιας που κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης.

Από τότε όσες προσπάθειες κι αν έγιναν για την εξεύρεση χρηματοδότησης απέβησαν άκαρπες.

eggrafo kakaviaΗ τελευταία ίσως ευκαιρία ήταν αυτή του νέου ΕΣΠΑ. Όμως παρότι το έργο παρουσιάζει την απαιτούμενη ωριμότητα, τελικά δεν θα χρηματοδοτηθεί, γεγονός που σημαίνει ότι τα επόμενα δέκα χρόνια δεν πρόκειται να κατασκευαστεί αφήνοντας «κουτσουρεμένη» την Ιόνια Οδό.

Η ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

eggrafo kaespa

Η απάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων κι ΕΣΠΑ στην αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Κώστα Τασούλα, είναι όντως αποκαλυπτική.

Αφενός τονίζεται ότι μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου ολοκληρώνεται η μελέτη για το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά, μελέτη η οποία αφορά στην εκπόνηση όλων των αναγκαίων υπολειπόμενων μελετών για την προκήρυξη του διαγωνισμού κατασκευής του έργου.

Το έργο αποτελεί εν δυνάμει επιλέξιμο για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι ικανοποιεί τις προυποθέσεις επιλεξιμότητας και τις επενδυτικές προτεραιότητες στον τομέα των υποδομών- μεταφορών.

Όμως, το έργο δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο του τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος και δεν δύναται κατά συνέπεια να προταθεί για ένταξη.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «ο σχεδιασμός του Επιχειρησιακού Προγράμματος αποτέλεσε ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια διαβούλευσης με όλους τους φορείς και τις Περιφέρειες. Οριστικοποιήθηκε δε, αφού έλαβε υπόψη του, τόσο τις ανάγκες και τις προτεραιότητες στον τομέα υποδομών μεταφορών, όσο και τις υποχρεώσεις που μεταφέρονται από έργα του ΕΣΠΑ 2007-2013 για τα οποία απαιτείται η αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020 για την ολοκλήρωσή τους».

Ο Γενικός Γραμματέας προχωρά ένα βήμα παραπέρα, βάζοντας ουσιαστικά και την ταφόπλακα στο έργο καθώς σημειώνει πως «σε ότι αφορά στα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσε να εξεταστεί η ένταξή του, λόγω του υψηλού κόστους»!

Αποκαρδιωτική χαρακτηρίζει την απάντηση, ο βουλευτής Ιωαννίνων Κώστας Τασούλας, με δήλωση που έκανε στο Epiruspost.gr μετά την εξέλιξη αυτή. Σημειώνει ωστόσο, ότι η προσπάθεια για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού θα συνεχιστεί.

«Ασκώντας Κοινοβουλευτικό έλεγχο υπέβαλα, μέσω αναφοράς, ψήφισμα του Δήμου Ζίτσας για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά στους Υπουργούς Οικονομίας – Ανάπτυξης και Μεταφορών κ.κ.Σταθάκη και Σκουρλέτη. Η απάντηση στο θεμελιωμένο από τον Δήμαρχο Ζίτσας και το Δημοτικό Συμβούλιο αίτημα είναι αποκαρδιωτική. Το Υπουργείο Ανάπτυξης αρνείται να εξετάσει την ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020! Ωστόσο επειδή είναι γνωστό πως το έργο αυτό εμπίπτει στη στρατηγική και στους στόχους του προγράμματος “Υποδομές μεταφορών-Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020” είναι δυνατή η χρηματοδότησή του σε φάση αναθεώρησης του προγράμματος λόγω και του ότι το έργο είναι ώριμο από μελέτες.

Οι προσπάθειες για ένταξη του έργου που ουσιαστικά ολοκληρώνει την Ιόνια Οδό θα συνεχισθούν», αναφέρει ο κ. Τασούλας.

Η εξέλιξη αυτή, ιδιαίτερα δυσμενής για την περιοχή, δεν μπορεί να αφήνει αδιάφορη ούτε την Περιφέρεια Ηπείρου, ούτε και τον Δήμο Ιωαννιτών… Έτσι αναμένεται να δούμε εάν και πως θα αντιδράσουν το επόμενο διάστημα.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ