Στο σφυρί η Εγνατία…. Πάει σε ιδιώτες για τα επόμενα τριάντα χρόνια

EGNATIA NEWS

EGNATIA NEWSΟ μεγαλύτερος οδικός άξονας, ο άξονας που πληρώθηκε χρυσάφι από τους Έλληνες πολίτες και κάτι παραπάνω από τους Ηπειρώτες, οδεύει ολοταχώς σε ιδιώτες. Σύμφωνα με τον τελευταίο σχεδιασμό εντός του επόμενου τρίμηνου, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην προκήρυξη της πρώτης φάσης διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα τριάντα χρόνια.

Για την κατασκευή του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, διατέθηκαν τις δεκαετίες 1990, 2000 τεράστια ποσά από κοινοτικούς πόρους. Η Ήπειρος πλήρωσε κάτι παραπάνω, καθώς διέθεσε κονδύλια από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα για την κατασκευή του έργου.

 

Και ίσως όλα αυτά να είχαν μικρή σημασία αν η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού δεν συνοδεύονταν με μία σειρά δυσμενών επιπτώσεων για τους οδηγούς και χρήστες του οδικού άξονα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά και δεν έχουν διαψευσθεί οι σταθμοί διοδίων στον αυτοκινητόδρομο πρόκειται να πολλαπλασιαστούν ραγδαία και να φτάσουν τους δεκαπέντε από επτά που είναι σήμερα.
Το αντίτιμο πρόκειται να φτάσει στο ύψος που προβλέπεται για τους υπόλοιπους παραχωρημένους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δηλαδή να υπερδιπλασιαστεί!

Προβλέπεται εγκατάσταση 6 νέων σταθμών διοδίων και στους προς παραχώρηση 3 κυριότερους κάθετους άξονες που συνδέουν την χώρα μας με τα Βαλκάνια (Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι). Γεγονός που πέρα από την επιβάρυνση των χρηστών της οδού, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην αξίωση επιστροφής σημαντικού μέρους των κοινοτικών κονδυλίων που διατέθηκαν για την κατασκευή των έργων, καθώς αυτά χρηματοδοτήθηκαν από τα κοινοτικά ταμεία, με την παραδοχή ότι δεν θα τοποθετούνταν διόδια!

Συνάμα εκτιμάται ότι οι επενδύσεις από τον ιδιώτη που θα αναλάβει το έργο θα είναι μηδενικές καθώς είναι ολοκληρωμένο κατασκευαστικά ενώ είναι απίθανο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Στην προοπτική της ιδιωτικοποίησης, αντιδρά ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού (ΣΕΤΕΟ), ο οποίος εξαρχής έχει εναντιωθεί με διάφορα συνδικαλιστικά και νομικά μέσα (προσφυγή στο ΣΤΕ καθώς και αναφορά-καταγγελία στις αρμόδιες επιτροπές της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

«Η παραχώρηση, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδειχθεί επωφελής ούτε για το Ελληνικό Δημόσιο (ακόμα και με στενά οικονομικούς όρους) ούτε για τους χρήστες της οδού και την ελληνική κοινωνία γενικότερα», υπογραμμίζεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ