Ποιος κοροϊδεύει ποιον με το αεροδρόμιο… Τι αποκαλύπτουν οι απαντήσεις των υπηρεσιών

AERODROMIO MAKETA

AERODROMIO MAKETAΣυνεχίζουν τον εμπαιγμό οι υπηρεσίες που εμπλέκονται στα έργα του αεροδρομίου και μαζί με τους Γιαννιώτες εμπαίζουν και την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου….

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει αβίαστα από τις απαντήσεις των υπηρεσιών που επισυνάπτει στη δική του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων Κώστα Τασούλα.

Έτσι μπορεί το Υπουργείο να διαβεβαιώνει ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του 2016, όμως κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου σίγουρο. Κι αυτό γιατί ακόμη δεν έχει εκπονηθεί η ΜΠΕ και δεν έχει εκδοθεί η οικοδομική άδεια για τα έργα, υποχρέωση την οποία είχε η ΥΠΑ, η οποία ωστόσο αποφεύγει να πει το παραμικρό για την καθυστέρηση!

Παίρνοντας λοιπόν τα πράγματα με την σειρά….

Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων που έχει την ευθύνη για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ιωαννίνων αναφέρει ότι «η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από εθνικούς πόρους και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα χρηματοδότησης, αποφασίσει να γίνει μείωση του συμβατικού αντικειμένου με στόχο την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου έργου.

Με τη νέα μελέτη το συμβατικό αντικείμενο του έργου ανέρχεται στα 22,1 εκατομμύρια με προθεσμία περαίωσης μέχρι 12.2.2016. Η εν λόγω διαδικασία τροποποίησης της μελέτης ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2014 και για την επανεκκίνηση των εργασιών απαιτείται η έκδοση της οικοδομικής άδειας που αποτελεί αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα της ΥΠΑ και η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων».

Η ΥΠΑ από την πλευρά της παραθέτει μία μακροσκελή απάντηση, με πολλούς τεχνικούς όρους, που επικεντρώνεται στην τοποθέτηση συστήματος τυφλής προσγείωσης, αποφεύγει όμως να πει έστω μία λέξη για την διαδικασία της οικοδομικής άδειας.

Άλλωστε από τον Οκτώβριο και μέχρι τώρα το θέμα έχει τεθεί ουκ ολίγες φορές, χωρίς ποτέ να υπάρξει συγκεκριμένη απάντηση για τους λόγους της καθυστέρησης.

Κι όλα αυτά όταν κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο για την επανεκκίνηση των έργων και βέβαια είναι απαραίτητη η επανεκκίνηση ώστε να γίνει εφικτή η αποπεράτωση τον Φεβρουάριο.

Πέραν αυτού, από την απάντηση της ΥΠΑ, προκύπτει ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο κι αυτό σχετίζεται με την ίδια την βιωσιμότητα του αεροδρομίου.

Η ΥΠΑ πετάει το μπαλάκι στους τοπικούς φορείς –Δήμο και τουριστικούς πράκτορες- ζητώντας μελέτη και εκτίμηση για την αναμενόμενη τουριστική αύξηση ώστε να προχωρήσει σε βελτίωση του αεροδρομίου.

Αναφέρει συγκεκριμένα: «Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η αναμενόμενη αύξηση ή η επιδιωκόμενη αεροπορική κίνηση στον αερολιμένα, η οποία αποτελεί και τον κύριο λόγο εξέτασης της βελτίωσης των διαδικασιών προσέγγισης και προσγείωσης αεροσκαφών, θα πρέπει να στοιχειοθετηθεί στο πλαίσιο ειδικής μελέτης ανάλυσης κόστους/οφέλους.

Για το σκοπό αυτό θεωρείται αναγκαία η συνδρομή της Δημοτικής Αρχής σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς και επιχειρηματικούς παράγοντες της περιοχής με την υποβολή σχετικών στοιχείων αναφορικά με την δηλούμενη και αναμενόμενη τουριστική αύξηση».

Πέραν όλων αυτών, η τοποθέτηση συστήματος για την διευκόλυνση των πτήσεων, με τα νέα δεδομένα που παραθέτει η ΥΠΑ, είναι ξεκάθαρο ότι αποτελεί μία περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία. Ο σχεδιασμός πιθανόν να ολοκληρωθεί εντός του έτους και ο ορίζοντας υλοποίησης οδεύει προς το 2020!!

Όλα λοιπόν στον αέρα….

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ