Μεγάλα αγκάθια για την ολοκλήρωση της Ιόνιας

ionia episkopiko

ionia episkopiko

Μεγάλα αγκάθια και σοβαρά προβλήματα εξακολουθούν να ανακύπτουν με αποτέλεσμα την καθυστέρηση των έργων της Ιόνιας Οδού.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων και του δημοσίου βρίσκονται στην τελική ευθεία, φαίνεται όμως ότι ο στόχος ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων τον Μάρτιο του 2017 είναι ανέφικτος.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Καθημερινή, η καθυστέρηση στην υπογραφή του «πλαισίου συναντίληψης» (κανονικά έπρεπε να είχε υπογραφεί από τον Δεκέμβριο και τώρα έχει μετατεθεί για τις αρχές Φεβρουαρίου) επιτείνει το βασικό πρόβλημα, δηλαδή… την έλλειψη χρόνου για την ολοκλήρωση των έργων.

Στην Ιόνια Οδό, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η βασικότερη ανησυχία αφορά τη σήραγγα της Κλόκοβας. Από την κυβέρνηση είχε ζητηθεί το έργο να συνεχιστεί στο νέο ΕΣΠΑ, μια κίνηση που θα έδινε τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης και ανεπηρέαστης ολοκλήρωσής του (το ταχύτερο τον Αύγουστο του 2017, σύμφωνα με την κοινοπραξία Νέα Οδό).

Τα τελευταία νέα όμως είναι αρνητικά: η Ε.Ε. φέρεται να έχει απορρίψει τη λύση αυτή και ζητεί το έργο να παραδοθεί με τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο, τον Μάρτιο του 2017.

Στην περίπτωση αυτή, οι επιλογές του Δημοσίου είναι δύο: είτε να εξετασθεί κατά πόσον θα μπορούσε να υπάρξει επιτάχυνση των εργασιών (με επιβάρυνση στο κόστος) ή να αναλάβει το Δημόσιο την πλήρη χρηματοδότηση της σήραγγας (100 εκατ. ευρώ), με την ελπίδα ότι οι απαιτήσεις της Ε.Ε., αν δεν είναι έτοιμη τον Μάρτιο του 2017, θα περιοριστούν στο κόστος της (και όχι στην επιστροφή της χρηματοδότησης για το σύνολο της Ιόνιας).

Κατά τα λοιπά, τα σημαντικότερα προβλήματα εντοπίζονται σε τέσσερα σημεία, στα οποία γίνεται αναφορά στο σχέδιο του «πλαισίου συναντίληψης».

Τα πρώτα τρία αφορούν τη σύνδεση της παράκαμψης Αρτας με το Μενίδι Αιτωλοακαρνανίας: πρόκειται για την απομάκρυνση εγκατάστασης ιχθυοτροφείου στο Ριβίο Αμφιλοχίας και την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων στο Κρίκελο (3 χλμ.) και το Μενίδι (1 χλμ.).

Επίσης, στο στρατόπεδο Παπαγεωργίου, κοντά στα Ιωάννινα, απομένει η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και η απομάκρυνση του δικτύου υψηλής τάσης της ΔΕΗ.

Να σημειωθεί ότι η Νέα Οδός ζήτησε να λειτουργήσει μέσα στο 2016 ο πρώτος σταθμών διοδίων της Ιόνιας Οδού, στο Αγγελόκαστρο Αγρινίου, ως όρο για την επίσημη παραλαβή των τμημάτων, που φέρεται να έγινε δεκτός.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ